اختصاصی, بانوان, بهداشت, جسم, خوراکی ها, دانستنی ها, صنایع غذایی, عمومی, گیاهان دارویی

درباره سبوس برنج

سبوس برنج

درباره سبوس برنج

بی ضررترین روش مصرف سبوس برنج این است که بعد از شام یک قاشق مربا خوری از آن را در یک لیوان آب جوش حل کنید ، یکی دو حبه قند به آن اضافه کنید ، خوب هم بزنید ، ولرم که شد یک ضرب سربکشید .

یکی از خواص سبوس برنج جنبه درمانی آن برای رفع لک صورت است . اگر ظاهر لک های صورت تان برای تان آزار دهنده است ، هفته ای دو بار قدری سبوس برنج را با ماست مخوط و روی صورت و پیشانی تان پهن کنید ، اجازه دهید مثل ماسک به مدت ۲ ساعت بماند ، سپس آن را پاک کرده و صورت خود را با آب گرم شستشو دهید .

یکی دیگر از خواص سبوس برنج ویژه خانم هاست . در ایام عادت ماهانه صبح ناشتا یک لیوان شیر تازه گاو را بجوشانید ، وقتی که حرارتش کمتر شد ، یک قاشق سبوس برنج به آن اضافه کنید ، دو قاشق عسل هم اضافه کنید و آن قدر هم بزنید تا خوب ممزوج و مخلوط تقریباً خنک شود ، سپس آن را سربکشید .

یکی از فواید سبوس برنج مختص کسانی است که از مشکلات روده رنج می برند . مشکلاتی مانند بواسیر ، فیستول ، شقاق ، خشکی روده و یبوست های سنگین . برای رفع این عوارض مقداری سبوس برنج در یک آفتابه آب حل کنید ، نوک قاشق چای خوری پرمنگنات به آن اضافه کنید ، روزی دو بار پس از دفع در توالت ، طهارت نموده و ناحیه مخرج را با آن شستشو دهید . این کار بسیاری از ناراحتی ها ، زخم ها و عفونت های مقعدی را ترمیم و درمان می کند ‌.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *